Rožňava a okolie - Rozsnyó és környéke

* ROŽŇAVA - MESTO A JEHO PAMIATKY   * OKOLIE - PAMIATKY
* 300 JASKÝŇ A PRIEPASTÍ    * MAPA OKOLIA   * CYKLISTICKÉ TRASY   * NAŠA PRÍRODA   * UBYTOVANIE

CYKLISTICKÉ TRASY

TRASA 5

Rožňava- Rožňavské kúpele - Gulyapalag - Chata Volovec - Volovec-Skalisko - Volovec-Malá skala - Gulyapalag - Rožňavské kúpele - Rožňava

GPS Track download Waypoints download         POVRCH:  ASFALT, POLNÁ, LESNÁ CESTA         OBTIAŽNOSŤ:    1 2 3 4 5            PREVÝŠENIE:    600 m      CELKOVÁ DĹŽKA: 195 km

000,0 km - Rožňava - Námestie
012,3 km - Čistinka
012,8 km - Zákruta do ľava /A1/
014,3 km - koniec cesty- chodník
015,5 km - Križovatka zel. / žlt.
015,6 km - Volovecká chata
028,7 km - Križovatka rázcestie
028,9 km - Rožňavské kúpele
031,2 km - Rožňava - Námestie

Trasa vedie z Námestia baníkov na sever / modrá turistická značka / cez bývalé Rožňavské kúpele a tesne pred obcou Čučma odbočíme cez most doprava a miernym stúpaním míňame na ľavej strane stojace bývalé sanatórium. Pokračujeme stále po asfaltovej ceste Rožňavskou dolinou popri potoku ku rázcestiu turistických značiek / Greksa / opúšťame modrú a pokračujeme už strmším stúpaním po žltej značke ku Chate Gulyapalag / koniec asfaltovej cesty /. Ďalej vedľa chaty cez závoru po lesnej ceste na rúbanisko. V ďalšej  časti našej trasy máme ojedinelé výhľady na Rožňavskú kotlinu a stále po žltej sa dostávame na koniec lesnej cesty. Pokračujeme po chodníku v lese až ku voloveckej chate / ak je náhodou otvorená :-)  -možnosť občerstvenia / V blízkosti chaty nájdeme priezračnú a chladnú osviežujúcu vodu. Po oddychu stúpame strmým chodníkom poza chatu / asi sa nevyhneme tlačeniu bicykla / a asi po 500 m sa dostávame na volovecké Skalisko, skadiaľ sa nám naskytá prekrásny výhľad na okolité pohoria od Tatier až na planiny Slovenského krasu. Ďalej sa poberáme po chodníku na východ ku Malej skale a chodníkom po jej ľavej strane sa dostávame na lesnú cestu a na už známu čistinku - rúbanisko, Gulyapalag, Greksu, Rožňavské kúpele a Rožňavu. Táto trasa je odporúčaná aj menej zdatným cyklistom, pretože sa môžete v ktoromkoľvek úseku otočiť a bez námahy spustiť dolu kopcom do Rožňavy.