Rožňava a okolie - Rozsnyó és környéke

* ROŽŇAVA - VÁROS ÉS EMLÉKMŰVEI   * KÖRNYÉK EMLÉKMŰVEI   * 300 BARLANG ÉS SZAKADÉK    * KÖRNYÉK TÉRKÉPE   * KERÉKPÁR TÚRÁK   * TERMÉSZET    * SZÁLLÁS

KERÉKPÁR TÚRÁK

5. ÚTVONAL

Rožňava- Rozsnyói fürdő - Gulyapalag - Voloveci kunyhó - Volovec-Szikla - Volovec-Kiskő - Gulyapalag - Rozsnyói fürdő - Rožňava.

GPS Track download Waypoints download         FELÜLET:  ASZFALT, MEZEI ÚT, ERDEI ÚT         NEHÉZSÉGI FOK:    1 2 3 4 5         SZINTKÜLÖMBSÉG:     m         TELJES HOSSZ: 31 km

000,0 km - Rožňava - Főtér
012,3 km - Tisztás
012,8 km - Bal kanyar /A1/
014,3 km - út vége - járda
015,5 km - zöld/sárga kereszt.
015,6 km - Volovecki kunyhó
028,7 km - keresztezodes
028,9 km - Rozsnyói fürdő
031,2 km - Rožňava - Főtér

Ez a szakasz a Rozsnyói főtérről észak felé vezet /kék turisztikai jelzés / az egykori Rozsnyói fürdőn keresztül és közvetlen Csucsom előt elfordulunk a hídon keresztül jobra és a bal oldalon  elhagyuk az egykori szanatóriumot. Továbra is az aszfalt úton maradunk és Rozsnyói völgyön a patak mellet a turisztikai  jelzések kereszteződésekhez jutunk /Greksza/, elhagyuk a kék jelzést és a sárgán hajtunk továb a Gulyapalagra / itt végződik az asfalt út /. Az út következő része sorompón keresztül vezet ahonan gyönyörűen látni Rozsnyói katlant. A volovec-i turistaházhoz érkezve / ha netán nyitva volna :-)  - megpihenhetünk egy ital mellet / A kunyhó  mellet jó hideg víz csorog. A pihenés után nekivághatunk a meredek partnak /valószínűleg a kerékpárunkat tolni is kénszerülünk/ és kb. 500 m után az Ökörhegyi sziklákhoz érkezünk ahol gyönyörű látvány vár ránk Tátrától egész a Szlovákiai karsztig. Utána elindulunk keletfelé az un. kiskőhöz és baloldalon erdei útra térünk le a vágásra,  Gulyapalagra, utána következik Greksza, Rozsnyói fürdő és végül Rozsnyó. Ezt a szakaszt kevésbé kitartó kerékpározóknak is javasoljuk, mert akármikor visszalehet fordulni és utána elék leereszkedni a dombon  Rozsnyóra.